Prodej letadel umožnila loňská dohoda o íránském jaderném programu, která zrušila sankce uvalené západními zeměmi na Írán výměnou za omezení íránského jaderného programu. Írán se letos předběžně dohodl na koupi více než 200 letadel od firmy Airbus a od jejího amerického konkurenta Boeing v katalogové ceně 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč). Prodej však musí schválit ministerstvo financí USA, a to i v případě evropských letadel, která se nevyrábějí v USA, protože velká část součástek pro tato letadla pochází se Spojených států.
Agentura Reuters s odvoláním na informovaný zdroj napsala, že americké ministerstvo financí by v příštích dnech mělo schválit i licenci na prodej letadel do Íránu americkému Boeingu. Schválení licencí se původně čekalo již minulý měsíc, bylo však odsunuto na konec září.
Írán odhaduje, že bude potřebovat na obnovení a rozšíření své vzdušné flotily nejméně 400 letadel, včetně 250 v příštích deseti letech. Kromě letadel bude Írán zřejmě potřebovat i novou leteckou infrastrukturu. V zemi je více než 60 letišť, 80 procent letů se však uskuteční pouze z deseti letišť, u kterých je přetížená kapacita.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
