Věřitelé Motorpalu, jež hlasovali pro odmítnutí reorganizačního plánu, mohou proti tomuto usnesení Krajského soudu v Brně podat odvolání do 15 dnů ode dne jeho doručení k Vrchnímu soudu v Olomouci.
Plán na reorganizaci firmy zaměstnávající kolem 1300 lidí obsahuje vstup strategického investora Moto Capital, který se stane majoritním vlastníkem Motorpalu. Stojí za tím podnikatel Grzegorz Hóta. Schválení reorganizačního plánu také podniku umožňuje přistoupit k avizovanému plošnému navýšení mezd pracovníků o tři procenta.
Motorpal je v insolvenčním řízení od ledna, kdy sám podal návrh na jeho zahájení. Soud firmě následně povolil reorganizaci. Výše přihlášených pohledávek je podle insolvenčního rejstříku přes 931 milionů korun,z nichž 482 milionů Kč představují bankovní úvěry. Majetek strojírenského podniku znalec ocenil na 310 milionů.
Díky reorganizaci Motorpalu by nezajištění věřitelé podniku měli dostat plnění na úrovni alespoň 12,5 procenta, zatímco v případě zpeněžení firemního majetku v konkurzu by pravděpodobně nedostali nic. Pohledávky zajištěných bankovních věřitelů budou restrukturalizovány a jejich uspokojení bude rozloženo v čase.
Motorpal vyrábí v závodech v Jihlavě, Jemnici, Batelově a Velkém Meziříčí vstřikovací systémy pro dieselové motory a přesné díly pro automobilový průmysl.
vst dr



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
