Pokud má mít příspěvek z ministerstva dopravy smysl, měl by i budoucí příspěvek být v podobné výši, uvedl Ťok. Peníze pro kraje po resortu dopravy požaduje koaliční ČSSD. \"Ministři a poslanci ČSSD podpoří rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury pouze v případě, že bude počítat s podporou dvojek a trojek, a prostředky na jejich opravy. V opačném případě není podpora ze strany ČSSD možná,\" uvedl dnes v tiskové zprávě premiér Bohuslav Sobotka.
Podle ministra financí Andreje Babiše (ANO) nejde koaličním partnerům o rozvoj silnic, ale pouze o zpolitizování tohoto tématu. Zároveň uvedl, že rozpočet fondu dopravy vláda nedávno schválila bez toho, aby ČSSD vznesla nároky na zahrnutí peněz pro krajské silnice.
Peníze pro silnice druhé a třetí třídy navíc nikdy přímo v rozpočtu SFDI započítány nebyly, doplnil Ťok. Pokud by měly být zahrnuty přímo, bylo by potřeba říct, které z plánovaných dálničních staveb budou muset opravám silnic druhých a třetích tříd ustoupit.
Celkem je v rozpočtu SFDI pro příští rok navrženo 82 miliard korun včetně peněz z EU. Peníze ze státního fondu slouží k opravám a výstavbě železničních tratí, dálnic a silnic první třídy. Silnice druhé a třetí třídy spravují kraje.
cfr mal



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
