Na výrobu plochých tyčí se používá nízkolegovaná ušlechtilá chrom-vanadová ocel, která se vyznačuje vysokou houževnatostí, pevností a odolností vůči cyklickému namáhání. To ji předurčuje k výrobě vysoce namáhaných strojních součástí, jako jsou listové pružiny. Huť byla zařazena na seznam dodavatelů tyčí pro výrobu listových pružin, což je jedna z nutných podmínek, aby mohl být nový výrobek v automobilovém průmyslu používán.
\"Výroba tyčí pro automobilový průmysl je krokem ve zvyšování podílu výrobků s vysokou přidanou hodnotou, které nám zajistí lepší konkurenceschopnost. Tento další nový výrobek je důkazem, že na výzkum a vývoj klademe skutečně velký důraz,\" uvedl dnes na veletrhu v Brně Vijay Mahadevan, generální ředitel ArcelorMittal Ostrava. Dodala, že firma chce každý rok přicházet s něčím novým.
Hlavní využití nacházejí listové pružiny v automobilovém průmyslu a nákladní přepravě - v užitkových vozidlech, dodávkách, nákladních automobilech, přívěsech, pick-upech, SUV, kolejových vozidlech či zemědělských strojích. Mezi odběratele tyčí pro listové pružiny patří přední první dodavatelé komponentů. Ti zpracovávají dodaný výrobek do podoby finálního produktu evropským výrobcům osobních a nákladních automobilů či přívěsů.
Středojemná válcovna vyrábí až 750.000 tun ocelových výrobků ročně. Jedná se o široký sortiment za tepla válcovaných dlouhých výrobků, jako jsou například tyče pro výztuž do betonu v žebírkovém provedení či tyče průřezu I. Díky nedávné investici 200 milionů vyrábí válcovna také tyče s průběžným závitem v rozměrech 15 až 75 mm, které se používají ve stavebních konstrukcích, při ražbě podzemních děl a geotechnických konstrukcích.
Válcovací trať je dlouhá přibližně jeden kilometr. Válcovna byla v době své výstavby v 80. letech druhou největší investicí v Československu (po jaderné elektrárně Temelín). Pořizovací cena byla 7 miliard tehdejších československých korun.
ArcelorMittal Ostrava má i s dceřinými společnostmi 7250 zaměstnanců. Ročně vyrábí dva miliony tun oceli, která se uplatňuje zejména ve stavebnictví a strojírenství. Je největším výrobcem silničních svodidel a jediným výrobcem transformátorových plechů v Česku. Kromě tuzemského trhu dodává své výrobky do více než 40 zemí. Firma patří do největší světové ocelářské skupiny ArcelorMittal.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
