Podle projevů čínských představitelů by chtěli do Česka dovážet mimo jiné technologie pro vysokorychlostní tratě a vlaky. Právě modely vysokorychlostních vlaků, velká mapa čínské železniční sítě a videoukázky z čínských železnic tvořily centrální a největší část čínské expozice. Čína v současnosti provozuje už 20.000 kilometrů tratí, po nichž jezdí vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Česko však zatím stavbu takových tratí nepřipravuje a stále je ve stadiu prvotních studií.
Čínský dovoz do Česka loni rostl, opačným směrem však klesl o více než devět procent na 1,85 miliardy dolarů (44 mld Kč), což se stalo poprvé od roku 1996. V předchozích dvou letech se růst pohyboval okolo deseti procent. Loni byla Čína pro Česko 18. největším exportním trhem.
Loni byly největší vývozní položkou stroje a dopravní prostředky, což platí už od roku 2008. Následuje průmyslové spotřební zboží.
Obchodní vzájemná spolupráce má letos znovu rostoucí tendenci. \"Zvýšená dynamika je citelná především v investicích, zájem čínských firem o Česko rostl v posledních dvou letech. Agentura CzechInvest zaznamenala loni 16 rozjednaných projektů s čínskými investory. To je poloviční růst proti roku 2014. Převážná část projektů je výrobního charakteru a v různých fázích vyjednávání,\" uvedl Kotrba.
Náměstek ministra zahraničí Martin Tlapa označil při otevření čínské expozice současné diplomatické i obchodní vztahy za nejlepší v historii.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
