Klesající trend v počtu insolvenčních návrhů podle Creditreformu pokračuje. Přestože se většině firem daří zvyšovat obraty a roste zaměstnanost, dynamika poklesu insolvenčních návrhů se proti stejnému období roku 2015 již nezrychluje a v insolvenčních problémech je řada velkých firem.
I ve třetím čtvrtletí 2016 pokračovaly problémy firem ze skupiny Vítkovice Group. Po společnosti Vítkovie Power Engineering a Vítkovice Mechanika spadly v srpnu do insolvence i společnosti Vítkovice Envi a Vtkovice Gearworks. Společnosti Vítkovice Envi byla povolena reorganizace a Vítkovice Gearworks je v úpadku.
V září byla prohlášena insolvence i na společnost Kovosvit Mas. Finanční problémy firmy vyřešil vstup investora a změna akcionáře. Již pošesté byl podán insolvenční návrh na stavební firmu Bögl a Krýsl, koncem září vzal navrhovatel svůj návrh zpět. V insolvenci se ocitly i další významné stavební firmy Průmstava SDS Exmost. Na rozhodnutí o úpadku čeká také společnost 2P Commercial Agency.
Optimismus na trhu a rostoucí zakázky firem umožňují podle Creditreformu predikovat pokles počtu insolvenčních návrhů firem i pro poslední čtvrtletí 2016. Stejný vývoj očekává pro příští tři měsíce i u spotřebitelů. Dlouhodobý výhled však zde není tak jednoznačný. \"Paradoxně může situaci v této skupině negativně ovlivnit rostoucí poptávka domácností. Vyšší důvěra spotřebitelů v ekonomiku a trh práce může opět roztočit úvěrovou spirálu, kterou část spotřebitelů nemusí ustát,\" varovala firma.
Počet prohlášených konkurzů právnických osob a živnostníků: 2000 2491 2001 2473 2002 2155 2003 1728 2004 1411 2005 1236 2006 1245 2007 1115 2008* 1141 2009* 1553 2010* 1601 2011* 1778 2012* 1899 2013* 2224 2014* 2403 2015* 2191 3. čtvrtletí 2016* 1495
Zdroj: Insolvenční rejstřík, *V roce 2008 vstoupil v platnost insolvenční zákon a změnila se metodika. Do konkurzů již nejsou zahrnovány insolvenční návrhy, které jsou rovnou zamítnuté pro nedostatek majetku.
Filip Dušek mal



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
