Za první tři čtvrtletí letošního roku odbyt automobilů v Číně podle údajů CAAM stoupl o více než 13 procent. V lednu přitom svaz předpověděl, že v celém letošním roce dosáhne tempo růstu pouze šesti procent.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Loni se poptávka po autech v Číně ocitla pod zvýšeným tlakem v důsledku zpomalování růstu tamní ekonomiky. Situace na trhu se však zlepšila, když Peking začátkem loňského října snížil daň z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru.
V celém loňském roce tak prodej motorových vozidel v Číně nakonec vzrostl o téměř pět procent, ačkoli se během roku objevily obavy z prvního celoročního poklesu čínského automobilového trhu v tomto století. Loňský růst byl nicméně nejpomalejší od roku 2012.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
