SŽDC dluhy zdědila při svém vzniku v lednu 2003. Celkové závazky z dlouhodobých úvěrových smluv tehdy činily přes 60 miliard korun. Peníze si půjčil stát na výstavbu železničních koridorů a obnovu vlaků Českých drah. Stát také peníze splácí, formálně však figurují v účetnictví SŽDC jako závazek vůči státnímu rozpočtu. Proto je vláda od roku 2005 každoročně umazává.
Nárokovaná částka zahrnuje všechny závazky za bankovní úvěry uhrazené ministerstvem financí za rok 2015 a do konce července roku 2016.
Pravidelné umořování dluhu je podle ministerstva dopravy nezbytné k tomu, aby mohla být SŽDC považována za bezdlužnou a mohla čerpat peníze z evropských fondů. Do loňska stát drahám prominul více než 53 miliard Kč. Splácení dlužné částky by mělo pokračovat do roku 2020.
cfr mal



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
