\"Prodej značek lihovin nám dává možnost zaměřit se ještě více na naši hlavní podnikatelskou oblast, kterou jsou šumivá a tichá vína, a díky tomu dále růst jak na české, tak i mezinárodní úrovni. Aktivně chceme pokrýt požadavky trhu, kde zájem o moravská vína stále stoupá,\" řekl ČTK jednatel Bohemia Sektu Ondřej Beránek. Stock Spirits začne nové značky distribuovat od 1. listopadu letošního roku.
Koupené značky doplní skupině Stock Spirits její české portfolio vodek značek Božkov a Amundsen a likérů na základě těchto vodek. Jediným ginem v nabídce Stock Spirits Group v České republice je zatím Gordon’s London Dry Gin, který firma distribuuje v rámci partnerství se společností Diageo.
Stock Spirits uvedla, že značky, které nyní koupila, už nějakou dobu sledovala. \"Mají bohatou tradici a při správné investici do značek a zapojení do širšího portfolia si jimi Stock zajistí udržení přední pozice na českém trhu lihovin,\" uvedl šéf společnosti Mirek Stachowicz.
Stock Spirits je jedním z předních producentů značkových lihovin a likérů ve střední a východní Evropě. Kromě České republiky působí také na Slovensku, v Polsku, Itálii, Chorvatsku a Bosně a Hercegovině a svou produkci vyváží do více než 40 zemí po celém světě.
Skupina Bohemia Sekt loni prodala téměř 28 milionů lahví vín, sektů a lihovin, meziročně je to nárůst o téměř osm procent. Gró tvořila šumivá a tichá vína. Okrajový prodej lihovin v posledních pěti letech stagnoval, podle informací ČTK se pohyboval mezi dvěma až třemi miliony lahví ročně.
Nové nápoje bude na trhu nabízet plzeňský Stock, součást skupiny Stock Spirits Group. Největší česká likérka od roku 2013 nezveřejňuje objem prodaných lihovin; v roce 2012 to bylo 26,5 milionu litrů.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
