Do roku 2018 má dojít ke kapitálovému posílení banky o 2,5 miliardy korun a dle možností státního rozpočtu o další dvě miliardy korun do konce roku 2020. Materiál předkládaný na vládu je reakcí na programové prohlášení vlády a na aktuální vývoj na evropské úrovni, zejména pak na Investiční plán pro Evropu, tzv. Junckerův balíček.
\"Bude proveden projekt transformace ČMZRB jako národní rozvojové banky pro podporu investičního plánu pro Evropu s předpokládaným objemem realizovaných investic ve výši až 100 miliard korun a také pro budoucí naplňování investiční politiky státu z národních zdrojů,\" uvádí předkládací zpráva.
Činnost banky se má rozšířit. ČMZRB by mohla mj. fungovat jako centrální kontaktní místo v ČR pro zajištění financování projektů spojených právě s Junckerovým balíčkem.
Současná činnost ČMZRB se podle zprávy soustředí zejména na realizaci národního programu Záruka 2015 až 2023 pro ministerstvo průmyslu, udržování portfolia existujících obchodních případů a na přípravu programů MPO ze strukturálních fondů pro další programovací období. \"Tato situace není dlouhodobě udržitelná,\" uvádí zpráva.
Role ČMZRB v rozvoji ČR se do budoucna má více podobat modelu úspěšných zahraničních rozvojových bank jako je např. německá KfW. Ta působí jako veřejnoprávní banka se zvláštním obchodním modelem odvislým od potřeb státu. Banka využívá státní záruky za vlastní dluhopisy k získávání velmi levných zdrojů na finančním trhu od soukromých subjektů a zároveň využívá soukromých subjektů ke kofinancování svých produktů - významně tak snižuje tlak na veřejné rozpočty při financování opatření na podporu hospodářského růstu, uvádí zpráva.
Akcionáři banky jsou ministerstva pro místní rozvoj, financí a průmyslu a obchodu. Současným posláním ČMZRB je usnadňovat přístup k penězům zejména malým a středním podnikatelům. Těm nabízí bankovní záruky, zvýhodněné úvěry a navazující bankovní služby. Základní kapitál ČMZRB činí aktuálně 76,9 mil. eur.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
