Odstávka druhého bloku byla vyvolaná potřebou změnit nastavení ucpávek turbíny a upravit část systému drenáže v nejaderné části parogenerátorů. \"Práce jsou hotovy, máme za sebou také tlakové zkoušky, kterými se ověřuje těsnost technologie,\" uvedl Sviták.
Výkon reaktoru operátoři zvyšují pozvolna, řádově to trvá hodiny. Na 30 procentech se zvyšování výkonu reaktoru zastaví. \"Provedeme zkušební jízdy s turbínou a od jejich výsledku se bude odvíjet pokračování najíždění bloku,\" doplnil Sviták. Začít vyrábět elektřinu by měl druhý temelínský blok při 50procentním výkonu reaktoru. Aktuálně by k tomu mělo dojít ještě do konce tohoto týdne.
První blok je plánovaně odstaven z důvodu výměny paliva od konce srpna. Aktuálně běží sedmý týden odstávky. Z reaktoru je vyvezeno a zkontrolováno všech 163 palivových souborů. Do skladu v areálu elektrárny byly zavazeny čtyři kontejnery s použitým palivem. Vedle toho pokračují kontroly turbíny a bezpečnostních systémů. Výrobu by měl obnovit v polovině listopadu.
Jaderná elektrárna Temelín vyrobila první elektřinu v prosinci 2000. V současnosti je největším zdrojem výroby elektřiny v České republice. Svojí produkcí kryje pětinu české spotřeby. V roce 2015 vyrobila 14,23 miliardy kWh elektrické energie. Jižní Čechy by s elektřinou z Temelína vydržely téměř 4,5 roku, českým domácnostem by stačila na celý rok.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
