V srpnu právníci zastupující americké majitele asi půl milionu naftových vozů Volkswagenu umožňujících falšování testů požadovali, aby jim firma uhradila poplatky a další právní náklady v objemu až 332,5 milionu dolarů.
Automobilka se v červnu s americkými úřady dohodla, že na opravy a odkup problémových naftových vozů v USA vynaloží deset miliard dolarů. Souhlasila rovněž, že právníkům majitelů aut zaplatí opodstatněné poplatky a náklady.
Majitelé problémových vozů v USA se podle červnové dohody mohou rozhodnout, zda budou požadovat úpravu aut, nebo jejich zpětné odkoupení Volkswagenem. Dohoda rovněž předpokládá, že majitelé obdrží odškodné 5100 až 10.000 dolarů (zhruba 124.000 až 243.000 Kč).
Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen tehdy přiznal, že ve Spojených státech je tímto softwarem vybaveno 482.000 vozů s dvoulitrovými motory a 85.000 vozů s třílitrovými motory. Červnová dohoda se týká jen aut s dvoulitrovými motory.
Po celém světě se emisní skandál Volkswagenu týká zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. V Evropě aféra zahrnuje kolem 8,5 milionu naftových aut. Volkswagen zatím odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál odškodnil podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
