Pozitivně naopak výsledky ovlivnilo další pojistné plnění, které firma získala od pojišťoven v souvislosti s odškodněním loňské havárie etylenové jednotky v Záluží u Litvínova. Unipetrol v pondělí oznámil, že do výsledků zaúčtuje platby od pojišťoven 90 milionů dolarů (2,2 miliardy korun).
Analytik BH Securities Martin Vlček uvedl, že výsledky jsou kvůli neobvykle nízké úrovni produkce firmy i jednorázovým položkám z příjmů z pojistného zkreslené. Podobné to bude ještě u čísel za příští čtvrtletí. \"Obavou do budoucna zůstávají nízké petrochemické marže, i když se cena ropy v posledních týdnech značně zvýšila,\" dodal.
Čistý zisk a tržby klesly firmě meziročně i za celých devět měsíců. Čistý zisk za období činil 3,8 miliardy korun, což je meziročně o 3,28 miliardy méně. Tržby se snížily o 29 procent na 61,347 miliardy.
Výrobu na etylenové jednotce v Záluží obnovil Unipetrol v minulých dnech. Podle generálního ředitele společnosti Andrzeje Modrzejewského chemička předpokládá, že by v souvislosti s událostí na jednotce měla mít nárok získat na pojistném zpátky náklady na její opravu 3,9 miliardy korun a ušlý zisk 9,9 miliardy korun.
Firma nedávno obnovila také zpracování ropy v kralupské rafinérii, kde provoz stál kvůli havárii krakovací jednotky. \"Takže jsou v současné době obě rafinérie v Kralupech a v Litvínově provozovány na plnou kapacitu,\" uvedl dnes Modrzejewski.
Finanční ředitel Unipetrolu Miroslaw Kastelik doplnil, že firma chce nadále investovat do svých aktiv v České republice. V minulosti se spekulovalo o tom, že majitel Unipetrolu, polský PKN Orlen, by mohl chtít z Česka odejít. Chování Orlenu v ČR dlouhodobě kritizuje největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost Paulinino Limited, za kterou stojí finanční skupina J&T.
Konkrétní plánované investice odmítl Kastelik sdělit. Odkázal na začátek příštího roku, kdy by měl Unipetrol zveřejnit novou pětiletou strategii. Modrzejewski připomněl, že společnost v ČR staví novou polyetylénovou jednotku v Záluží. Celkové investiční náklady na stavbu činí 8,5 miliardy korun. \"Částku hodláme proinvestovat do konce roku 2018,\" dodal.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
