Ministerstvo dopravy sdělilo, že na zmiňované regionální trati již začátkem minulého roku zvýšilo RegioJetu přepravní kapacitu. \"Jde o důležité železniční spojení s jihem Slovenska, o které mají cestující velký zájem. Zároveň plně hradíme náklady na provoz a údržbu celkově 12 souprav společnosti RegioJet. Snižování kapacity je porušením smlouvy a zároveň se to promítá i do nespokojenosti cestujících,\" uvedl ministr dopravy Arpád Érsek.
Podle ministerstva dvě soupravy RegioJetu jsou z důvodu nehod dlouhodobě mimo provoz, což se projevilo nedostatečnou kapacitou zejména během ranní dopravní špičky. V září více než čtvrtina sledovaných vlaků RegioJetu nebyla řazena se dvěma, ale pouze s jednou dieselovou jednotkou. Ministerstvo vybídlo dopravce k urychlenému vyřešení vzniklé situace, v opačném případě hodlá přistoupit k uložení sankcí.
Kontrolu u RegioJetu provedlo ministerstvo po stížnostech cestujících, že kapacita vlaků na regionální trati není dostačující. Vlakové spoje tam RegioJet začal provozovat v roce 2012. Vlaky projíždějí také obcemi u Bratislavy, kde v uplynulých letech proběhla mohutná výstavba bytů a domů. To se projevilo ve vytváření dopravních zácp na silnicích do Bratislavy, řada lidí proto upřednostnila jízdu vlakem.
RegioJet kromě státem dotovaných spojů provozuje na Slovensku na vlastní komerční riziko vlaky mezi Bratislavou a Košicemi a rovněž autobusové linky.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
