Octavia je s odstupem neprodávanějším modelem české automobilky. Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion.
Linie nového provedení modelu jsou ostřejší, zejména v oblasti přídě. Na každé straně se nachází po dvou světlometech, což vytváří čtyřokou tvář. Na přání mohou světlomety zářit i s využitím technologie Full LED. Logo značky je výraznější a celá příď působí mohutnějším a širším dojmem. Zavazadlový prostor 590 litrů pro liftback respektive 610 litrů pro kombi zůstane největší ve třídě. Volitelně budou pro combi k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.
Nově Octavia dostane na výběr ze čtyř typů informačních systémů vždy vybavených skleněným dotykovým displejem. Nejvyšší Columbus bude mít Wi-Fi hot spot a modul na SIM kartu s LTE. Novinkou bude také asistent pro jízdu s přívěsem. Systém Frontassist doplnila prediktivní ochrana chodců. Systémy Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert budou pomocí radaru v zádi jistit vůz při přejíždění z pruhu do pruhu a pomáhat mu při vyparkování při jízdě směrem vzad. Rear View Camera zabírá bezprostřední okolí vozu a obraz přenáší na palubní monitor.
Novými chytrými prvky výbavy mají být klíč s možnosti personalizace, do nějž si může několik uživatelů uložit své osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, držáky nápojů, usnadňující otevírání PET-lahví, a u verze kombi také vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.
Vůz bude vybavený pěti benzinovými a čtyřmi dieselovými motory o objemu od jednoho do dvou litrů a výkonu 84 až 184 koní. Téměř pro všechny motory v přepracovaném modelu je vedle manuální převodovky v nabídce i šesti nebo sedmistupňová převodovka DSG. Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI nabídne Škoda i pohon všech kol 4×4. V nabídce bude i volitelný systém Dynamic Chassis Control (DCC), který umožňuje charakteristicky tlumičů regulovat v režimech Comfort, Normal a Sport. ten se objevil již u stávající Octavie v polovině letošního roku.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
