Prokuratura v Braunschweigu v červnu oznámila, že vyšetřuje, zda Volkswagen splnil povinnost informovat investory o negativních finančních dopadech skandálu s emisemi před loňským 22. zářím, kdy se automobilka k manipulacím s emisemi přiznala. Ve vyšetřování se dosud zaměřila na tehdejšího výkonného šéfa společnosti Martina Winterkorna a na šéfa vlajkové značky VW Herberta Diesse. Uvedla přitom, že vyšetřování se může rozšířit nebo zúžit.
Volkswagen loni v září po odhalení v USA přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné automobilky Škoda Auto. Skandál vedl k odchodu Winterkorna a dalším změnám ve vedení a podkopal hospodaření největšího evropského výrobce automobilů.
Volkswagen dnes vyjádřil přesvědčení, že jeho manažeři nic nezanedbali. \"Na základě důkladného prověření interními i externími právními experty společnost potvrzuje své přesvědčení, že management VW splnil své povinnosti k informování kapitálového trhu,\" uvedla firma podle agentury Reuters. Dodala, že bude státní zastupitelství v jeho vyšetřování plně podporovat.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
