Průmysl podle Mládka čekají zásadní změny, kvůli nimž budou firmy muset rychle zpracovávat velké množství dat. \"Spotřebitelé, ať už to budou firmy, domácnosti nebo fyzické osoby, budou přes vysokorychlostní internet daleko rychlejším způsobem ovlivňovat výrobu. A tato výroba bude propojena s poptávkou,\" řekl.
Rozvoj takzvaného průmyslu 4.0, který digitalizace přináší, je podle Mládka klíčový pro budoucí konkurenceschopnost Česka. \"Je to nezbytné mimo jiné proto, že se všichni shodují, že prvním subjektem průmyslu 4.0 bude automobilový průmysl. Ten představuje čtvrtinu průmyslové výroby v České republice a osm procent HDP. To znamená, že je zapotřebí, aby měl pro možnosti svého rozvoje k dispozici širokopásmový internet,\" řekl Mládek.
Ministr připomněl, že vláda kvůli rozvoji vysokorychlostního internetu vytvořila funkci koordinátora digitální agendy, kterým byl v květnu jmenován státní tajemník pro evropské záležitosti Tomáš Prouza (ČSSD). V říjnu také kabinet přijal plán rozvoje internetových sítí, který je podmínkou pro čerpání evropských dotací na budování infrastruktury ve výši 14 miliard Kč. Na konci listopadu by se podle Mládka měla Sněmovna začít zabývat zákonem, který má snížit náklady na budování sítí elektronických komunikací.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
