\"V rozvoji elektromobilů chceme hrát klíčovou roli,\" řekl Diess. \"Do roku 2025 hodláme prodávat milion elektromobilů ročně a stát se v elektromobilitě jedničkou na světovém trhu,\" dodal. Značka VW v rámci nové strategie plánuje také zvýšit důraz na digitální technologie.
Volkswagen se snaží zotavit z negativních dopadů rozsáhlého skandálu kolem manipulace s testy emisí. Minulý týden oznámil, že hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30.000 pracovních míst.
\"Zahájili jsme největší proces změn v historii naší značky,\" řekl dnes Diess. Značka VW podle něj musí rychle posílit konkurenceschopnost, jinak se bude její finanční situace v příštích letech zhoršovat.
Diess chce dosáhnout toho, aby provozní ziskovost značky VW po roce 2025 přesahovala šest procent. V letošním roce se přitom její ziskovost odhaduje pouze na dvě procenta. \"Volkswagen se v nejbližších letech radikálně změní. Velmi málo věcí zůstane stejných,\" řekl Diess.
Volkswagen plánuje i výrazné rozšíření aktivit ve Spojených státech. Firma se chce v Severní Americe změnit z okrajového hráče na významného a ziskového výrobce, plánuje tam i výrobu elektromobilů, řekl Diess.
Koncern Volkswagen vlastní celkem 12 značek, kromě VW mezi ně patří také například Škoda, Seat, Audi či Porsche. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
