V celém OKD pracuje i s dodavatelskými firmami zhruba 12.000 lidí. Na Dole Paskov pracuje asi 1600 kmenových zaměstnanců OKD. Co nejvíce jich chce firma převést na ostatní šachty. Mluvčí OKD Ivo Čelechovský řekl ČTK, že pro ně firma připravila i finanční motivační program. Dalších 300 lidí bude v dole dál pracovat na jeho technické likvidaci.
\"Přibližně pro 150 lidí je připraveno takzvané dobrovolné racio. To znamená, pokud se rozhodnou ukončit pracovní poměr dohodou, tak dostanou nějaké finanční odstupné,\" řekl Čelechovský. Zbývající zaměstnanci, kterých by zřejmě mohlo být okolo 500, dostanou výpověď a mohou dostat v závislosti na odpracovaných letech jako odstupné až sedminásobek měsíčního platu.
\"Toto řešení našlo pochopení v představenstvu společnosti i u zástupců odborových organizací, a z toho důvodu se k němu přiklonil i věřitelský výbor,\" řekl mluvčí OKD.
Právě odstupné pro propuštěné zaměstnance podle všeho bylo důvodem, proč OKD důl nezavřelo už dříve. Na vyplacení odstupného totiž firma neměla dostatek hotovosti. Stát už jí půjčil 700 milionů korun, tento měsíc firma sdělila, že na základě finanční analýzy a vyčíslených provozních i mimořádných nákladů v prosinci předloží příslušným ministerstvům konkrétní požadavky na spolufinancování. Na to už reagoval premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), že pro rozšíření státní podpory nevidí žádný důvod.
O uzavření Dolu Paskov hovořilo OKD poprvé už v roce 2013. Chtělo tam těžbu ukončit na konci roku 2014. Místo toho se ale dohodlo se státem na prodloužení těžby.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
