Vedení pošty se minulý týden dohodlo s většinou odborových organizací, včetně největšího Podnikového koordinačního odborového výboru ČP, který má přes 10.000 členů, na růstu tarifních mezd od dubna příštího roku v průměru o 2,6 procenta. To při průměrné mzdě 21.400 Kč představuje zhruba 550 korun. Uvedené dvě menší odborové organizace se k dohodě nepřipojily. Celkem na poště působí devět odborových svazů.
Požadavky odborů podle mluvčí pošty Evy Krejčí neodpovídají ekonomickým možnostem podniku. \"Představují jen pro období leden - prosinec 2017 přes miliardu korun, v některých profesních skupinách žádají růst o 15 procent. Vedení ČP postupně příjmy zaměstnanců navyšuje v návaznosti na ekonomické možnosti, za poslední tři roky do zvýšení příjmů dalo přes miliardu Kč. Menšinové organizace SOS-21 a OHZ vyhrožují v době vánočního provozu a berou si tak jako rukojmí zákazníky pošty a poškozují tím i většinu zaměstnanců,\" uvedla Krejčí. Podle ní vedení společnosti bude jednat tak, aby minimalizovalo dopad zatím nespecifikovaných nátlakových akcí.
\"Zaměstnavateli byla ponechána lhůta do 5. prosince na přehodnocení svého přístupu a zvýšení mezd o 2500 Kč do tarifní mzdy vybraným profesním skupinám. Po této lhůtě a nesplnění požadavků OHZ ČP přistoupí odbory k nátlakové akci,\" uvedl předseda odborářů Evžen Dvorský. Podle šéfa SOS-21 Petra Pohla jsou zaměstnanci pošty dlouhodobě podhodnoceni při odměňování za odváděnou práci ve srovnání s celorepublikovým průměrem mezd. Rozdíl mezi průměrem na poště a průměrnou mzdou v ČR je téměř 6000 korun.
Česká pošta zaměstnává přes 30.000 lidí. z toho víc než 90 procent působí v provozu a obchodu. Podnik provozuje síť 3200 poboček. Pošta loni zvýšila konsolidovaný zisk před zdaněním o čtvrtinu na 302 milionů korun. Zisk zvýšila kompenzace od státu za poskytování tzv. univerzální služby, tedy základních služeb v celé ČR. Podle novely zákona o poštovních službách představuje její maximální výše za loňský rok 700 milionů korun. Výnosy České pošty za loňský rok vzrostly o téměř šest procent na 20,26 miliardy korun.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
