MŽP konkrétně uvedlo požadavek na méně hlučný asfalt a zároveň na pravidelná měření hlukové a emisní zátěže během výstavby dálnice a během zkušebního provozu po jejím dokončení. Další z podmínek je pak pravidelný monitoring vlivu stavby na spodní vody a živočichy žijící v okolí.
\"Účelem stavby D1 0136 Říkovice - Přerov je vybudování dopravního spojení s vedením trasy mimo hustě zastavěné území Přerova, dostatečně kapacitního pro převedení tranzitní osobní a zejména nákladní dopravy ze stávajícího průtahu I/55 Přerovem. Lidem na Přerovsku se tak zlepší kvalita života a životního prostředí,\" uvedl ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO).
Problém s posudky vlivu na životní prostředí mají stavby, které mají tento proces uskutečněný ještě podle starého zákona z roku 1992. Už neodpovídají evropským požadavkům a EU je přestala uznávat. Pro devět nejpotřebnějších staveb, u nichž se s výstavbou počítá od příštího roku, vláda dojednala s Evropskou komisí výjimku, která má opětovné získání stanoviska EIA urychlit. Tyto stavby nemusí absolvovat celý proces, ale zkrácené řízení.
Na celé D1 v délce 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska chybí jen dobudování úseku z Říkovic do Lipníku nad Bečvou na Přerovsku, který měří 24 kilometrů. Loni v létě začala stavba úseku mezi Lipníkem a Přerovem, na nějž má navázat poslední chybějící část, kterou je právě úsek z Přerova do Říkovic.
Seznam prioritních dopravních staveb:
D3 Obchvat Českých Budějovic(D3 0310/I Úsilné - Hodějovice a D3 0310/II Hodějovice - Třebonín) D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice(D6 Lubenec, obchvat; D6 Řevničov, obchvat; D6 Nové Strašecí - Řevničov) D48 Frýdek Místek, obchvat D35 Opatovice - Ostrov (D35 Opatovice nad Labem - Časy a D35 Časy - Ostrov) D49 Hulín - Fryšták D55 Otrokovice, obchvat JV část D11 1106 Hradec Králové - Smiřice D1 0136 Říkovice - Přerov Modernizace trati Sudoměřice - Votice
Zdroj:Ministertvo dopravy



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
