Senát nepřijal návrh na schválení normy ani na její zamítnutí. Následně nepodpořil pozměňovací návrh ústavně-právního výboru, jenž by vyškrtl trest pro společnosti za to, že by novou povinnost nesplnily. Sankce spočívá v možnosti soudu firmu zrušit a nařídit její likvidaci.
Obnovu práva zaměstnanců na zastoupení v dozorčích radách obchodních společností chtěli sociální demokraté původně pro firmy s více než 50 pracovníky. Sněmovna normu změkčila, hranici pro tuto povinnost posunula na 500 zaměstnanců. Zaměstnanci by měli mít podle novely právo obsadit svými zástupci třetinu míst v dozorčí radě. Zbylé dvě třetiny by volila valná hromada. Ve společnostech bez dozorčí rady by zaměstnanci měli být nově zastoupeni ve správních radách.
Proti normě vystupovali v dolní komoře zejména poslanci hnutí ANO, návrh na její zamítnutí ale neprosadili. Proti obnově zaměstnaneckého práva se postavila i Hospodářská komora, podle níž přinese podnikatelům další administrativní a finanční zátěž.
Povinné zastoupení zaměstnanců v dozorčích radách obchodních společností bylo zrušeno k předloňskému lednu. Zachováno je jen pro dozorčí rady státních podniků. Novela předpokládá, že společnosti, na které dopadne, budou muset upravit stanovy a složení dozorčí rady do dvou let od účinnosti normy.
Dozorčí rada dohlíží na činnost představenstva a na činnost společnosti. Její členové mohou nahlížet do veškerých dokladů a záznamů týkajících se činnosti společnosti nebo kontrolovat účetnictví. Dozorčí rada je oprávněna svolat valnou hromadu a schvalovat převádění majetku překračujícího třetinu jmění společnosti.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
