České dráhy jsou první ze společností na železnici, které se letos podařilo dokončit kolektivní vyjednávání. \"Vyjednávání bylo velmi náročné, ale dosáhli jsme kompromisu, který je pro České dráhy ekonomicky únosný a zároveň našim zaměstnancům zaručuje sociální jistotu,\" uvedl předseda představenstva společnosti Pavel Krtek. Opuštěním plošného zvyšování mezd běžného v minulých letech chce společnost motivovat zaměstnance v provozu a zároveň bude fungovat jako motivace pro nové uchazeče o zaměstnání u ČD.
Vloni se odbory s vedením Českých drah dohodly na růstu mezd zaměstnanců o 1,7 procenta, mzdy zaměstnanců dceřiné ČD Cargo zaměřené na nákladní železniční dopravu se k letošnímu roku zvyšovaly o procento. O dvě procenta pak rostly platy zaměstnanců ve státním správci kolejí, Správě železniční dopravní cesty (SŽDC).
Celá skupina Českých drah skončila v letošním prvním pololetí hospodaření se ziskem 375 milionů korun. Kladný výsledek je ale způsobený nákladní dopravou, osobní doprava zejména kvůli vysokým odpisům hospodařila se ztrátou 342 milionů korun. V roce 2015 hospodařily ČD se ztrátou 1,4 miliardy korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
