\"V pondělí zasedá vláda, já chci, aby pan ministr dopravy informoval vládu o tom, jak reálně vypadá situace. Jaké jsou výsledky monitoringu D8 a jaká se předpokládají opatření,\" řekl premiér ČTK v Teplicích, kam dorazil na krajskou konferenci ČSSD. Předseda vlády nevyloučil, že by se nestabilní úsek mohl v budoucnu uzavřít úplně. Rozhodující podle něj budou výsledky monitoringu. \"Klíčové je, aby ministerstvo dopravy a ŘSD monitorovaly situaci v tom problematickém úseku. A pokud by se něco dělo, cokoli, co by mělo ohrožovat stabilitu té dálnice, tak je potřeba přijmout příslušná opatření, včetně uzavření dálnice v budoucnosti. Ani to se nedá vyloučit, protože ten terén je opravdu geologicky velmi složitý,\" doplnil Sobotka.
ŘSD v pátek večer oznámilo, že poslední úsek D8 před České středohoří bude zprovozněn s omezením. Důvodem jsou výsledky měření v nestabilním svahu. Omezení se bude týkat asi dvoukilometrového úseku nad Prackovicemi. Doprava bude svedena do jednoho dálničního pruhu. Podle premiéra jde o správné rozhodnutí. „Myslím si, že je to naprosto v pořádku, protože prioritní nesmí být dodržení nějakého termínu, který byl stanoven na ŘSD nebo na ministerstvu dopravy, priorotní musí být bezpečnost uživatelů té silnice, bezpečnost občanů. A takto to bude i v příštích týdnech a měsících,\" dodal Sobotka.
Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře ukázala v říjnu. Stavbaři museli kvůli propadu podpěry mostu rozebrat část dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun náspu. Součástí úpravy bylo vybudování šestnáctimetrové odvodňovací stěny a padesátimetrové kotvy. ŘSD monitoruje dálnici i její okolí sondami, výstupy z nich má každou hodinu.
Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek D8 asi v délce 200 metrů a poškodil i nedalekou železniční trať.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
