Podle ministerstva pro místní rozvoj (MMR) je k dispozici 6,8 miliardy korun z první výzvy v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) v programovém období 2014 - 2020. Příjem žádostí skončí letos 31. března. Projekty musí být dokončeny do 31. října 2018.
\"Těch peněz (z fondu) nám opravdu moc nezbývá,\" uvedl dnes Ťok. Přesnou částku konkretizovat nechtěl. Uvedl, že ji sdělí vládě do poloviny února.
Do poloviny prosince přišlo na MMR v rámci výzvy 92 žádostí, polovinu z nich ministerstvo vyhodnotilo pozitivně. Kraje tak mohou počítat s částkou 2,2 miliardy korun. Dalších 22 žádostí v objemu 1,4 miliardy korun MMR momentálně vyhodnocuje, ostatní žádosti vyřadilo. Z celkového objemu 10,4 miliardy korun z fondů EU tak ještě mohou kraje žádat o téměř dvě třetiny přidělených peněz.
Minimální výše podpory na jeden projekt je pět milionů korun, maximální výše není stanovena. Podpora směřuje na rekonstrukce, modernizaci a výstavbu vybraných úseků silnic druhé a třetí třídy, které navazují na dálnice a silnice prvních tříd. Jedná se o úseky v souhrnné délce 8000 kilometrů, což je podle MMR přibližně 16 procent délky celorepublikové sítě silnic druhé a třetí třídy.
Spolu s dalšími dvěma výzvami mohou kraje čerpat celkem zhruba 30 miliard korun. Příjem žádostí ve druhé a třetí výzvě skončí až 31. října 2022.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					