Celkově bylo podle nezávislého analytika Antonína Šípka od začátku roku 1993 zaregistrováno 6,85 milionu osobních aut. Z toho 1,66 milionu si lidé koupili od domácích značek, 2,04 milionu jako nové z dovozu a 3,15 milionu tvořily dovezené ojetiny. Rozdíl mezi celkovým počtem zaregistrovaných vozů a vozovým parkem tvoří automobily vyřazené z registru.
Obměna vozového parku přesáhla v loňském roce pět procent a byla tak vedle roku 1997 druhá nejvyšší v historii. \"Zatím ale nedošlo k žádoucímu snížení průměrného věku osobních automobilů v ČR. Průměrné stáří stále přesahuje 14 let,\" podotkl Šípek. Důvodem je růst dovozu přestárlých ojetin ze zahraničí a nízký počet vyřazovaných aut z provozu. Podíl dovezených ojetin starších deseti let se loni zvýšil o čtyři procentní body na 52 procent.
Prodej nových osobních aut se loni zvýšil o 12,5 procenta na rekordních 259.693 vozů. Z toho třetina připadla na domácí automobilku Škoda Auto.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					