SZIF spravuje a kontroluje opatření z Evropského zemědělského záručního fondu, Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova a Evropského rybářského fondu. Fond zajišťuje především vyplácení agrárních dotací, z jeho rozpočtu se ale například podporuje i značka kvality potravin, či dotovaný projekt Mléko do škol. Na marketingovou činnost by měl dát 250 milionů korun, z toho na značku Klasa 170 milionů Kč, na podporu značky Regionální potravina 50 milionů a na podporu biopotravin 30 milionů korun.
V návrhu rozpočtu ale stojí, že fond má na marketingové výdaje k dispozici jen 170 milionů korun. Chybějící peníze chce převést z nevyčerpaných peněz z loňského roku.
Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) poslancům řekl, že uvažuje o vzniku marketingového fondu, který by měl na starosti osvětu pro vyšší prodeje českých produktů. O vzniku fondu, který by podle něj měl fungovat třeba jako Vinařský fond, se nyní jedná s dotčenou odbornou veřejností.
Na podporu spotřeby školního mléka je vyčleněno 60 milionů korun, dalších 75 milionů korun má směřovat na zlepšení výroby včelařských produktů. Na podporu spotřeby ovoce a zeleniny ve školách má směřovat přes 200 milionů. Na kompenzace pěstitelům za to, že nemůžou kvůli embargu vyvážet ovoce a zeleninu do Ruska, je vyčleněno 15 milionů korun.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					