\"U dlužníka je vyloučeno řešení úpadku oddlužením, neboť dlužník je podnikatel a návrh na povolení oddlužení nepodal,\" uvedla soudkyně Eva Krčmářová. Firma vzala zpět svůj dřívější návrh na reorganizaci.
Věřitelé firmy přihlásili v insolvenčním řízení pohledávky za víc než 460 milionů korun. Společnost dál prohlubuje svou ztrátu a nemá už prakticky žádné zaměstnance. Konkurz už dříve navrhla také insolvenční správkyně Lenka Dymáková.
SDS Exmost utlumuje svoje aktivity, zaměstnancům dala firma výpovědi a neúčastní se výběrových řízení. V den prohlášení úpadku pracovala na 18 zakázkách, v 11 případech odstoupila od smlouvy. Návrh na insolvenci společnosti, která zastavila práce například na několika stavbách v jižních Čechách, přišel koncem září. Podaly jej například společnost PB SCOM nebo Komerční banka. Následně se k němu přidal i samotný SDS Exmost. Firma uvedla, že dluhy převyšují její majetek.
Příčinou problémů SDS Exmost je zřejmě několik ztrátových staveb, firma v insolvenčním návrhu konkrétně uvedla tři. Víc než 60 milionů korun prodělala na stavbě silnice mezi Oldřichovicemi a Bystřicí, kterou už zastavila. Dalších více než 50 milionů prodělala v Polsku jako subdodavatel na dálnici Rzesów - Jaroslaw a manko má i na přeložce Bílovecké ulice v Ostravě, kde nastaly komplikace kvůli dřívější důlní činnosti v okolí staveniště.
Kvůli problémům začaly banky firmě strhávat příchozí platby a podle insolvenčního návrhu prakticky zastavily provozní financování staveb v hlavní sezoně. SDS Exmost se snažil získat strategického partnera, což se ale nepodařilo.
Brněnský SDS Exmost byl středně velkou stavební firmou. Předloni jeho výnosy stouply na 688 milionů korun, ale podnik skončil ve ztrátě 78 milionů korun. Do té doby byl v zisku. Firma se orientovala na speciální mostní činnosti a stavby mostů všech typů.
Filip Vrána dr



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
