Prodej vedlejšího majetku řeckých bank měl na celkové hodnotě podíl 75 procent. PwC očekává, že ekonomické klima pro fúze a akvizice zůstane v letošním roce stabilní a neočekává, že by hodnota transakcí překonala loňskou úroveň. Zlepšení však čeká v roce 2018.
Celkovou aktivitu na poli fúzí a akvizic podle PwC v letošním roce určí to, zda se podaří státní privatizační agentuře dokončit několik privatizačních projektů, a to prodej 14 regionálních letišť německé firmě Fraport, prodej 30procentního podílu v mezinárodním letišti v Aténách a prodej 67procentního podílu v přístavu Soluň.
Příjmy Řecka z privatizace loni mírně vzrostly a dostaly se na 500 milionů eur. Zaostaly však za cílem, který počítal s příjmy až 1,3 miliardy eur. Privatizace byla jednou z hlavních podmínek tří záchranných programů, které Řecko obdrželo od roku 2010. Politický odpor a byrokratické překážky však způsobily, že do dnešního dne se podařilo uskutečnit jen několik projektů, uvedla agentura Reuters. Řecko potřebuje do roku 2018, kdy vyprší současný záchranný program, získat z prodeje státního majetku 5,3 miliardy eur.
Mezi loňskými dohodami byl prodej turecké divize banky National Bank katarské Qatar National Bank a její investiční divize NBGI firmám Goldman Sachs a Deutsche Asset Management. Finanční ústav Pireaeus Bank pak prodal firmu ATE Insurance pojišťovně Ergo International a řecká Alpha Bank se zbavila svého podílu v aténském hotelu Hilton. Firmě Postbank prodala také aktivity v Bulharsku.
Hodnota 20 největších fúzí a akvizic v Evropě loni dosáhla 293 miliard eur. Největší podíl, 36 procent, na tom měly dohody v telekomunikačním a technologickém sektoru.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					