Francouzská vláda v pondělí večer uvedla, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal pařížské prokuratuře dokument s poznatky ohledně emisí naftových vozů FCA. Vyšetřování zahájené v reakci na skandál s emisemi německého Volkswagenu podle vlády ukázalo, že emise u některých modelů FCA několikanásobně převyšovaly limity.
Cena akcií FCA se na začátku dnešního obchodování propadla o více než pět procent. Později však akcie ztráty snížily na méně než procento. Mluvčí FCA dnes uvedl, že firma zatím nebyla seznámena s podstatou obvinění, kterým ve Francii čelí. Dodal ale, že automobilka už francouzské úřady informovala, že výsledky jejich testů neodpovídají výsledkům testů italského ministerstva dopravy.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) už v lednu automobilku Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104.000 jejích naftových aut. Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.
Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
