\"Nákladní doprava se z regionálních silnic razantně přesunula na dokončenou D8. Ukazuje se, že kamiony preferují rychlost a komfort dálnice navzdory faktu, že na ní zaplatí dražší mýto než na silnicích nižších tříd,\" uvedl mluvčí firmy Kapsch David Šimoník.
To se projevilo i na výši vybraných poplatků na silnici I/30, která kopíruje tok Labe mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem a donedávna fungovala jako alternativa k chybějící části dálnice D8. Výběr mýta se tu v lednu meziročně snížil o 2,2 milionu korun, zatímco na celé D8 po zprovoznění chybějícího úseku přes České středohoří vzrostl o více než 15 milionů korun. Vyšší vybraná částka koresponduje i s tím, že na dálnici kamiony platí více než dvojnásobné sazby než na silnicích první třídy.
Intenzita dopravy v lednu meziročně vzrostla o 11 procent i přes to, že dopravu komplikovalo chladné počasí s množstvím sněhových srážek. Rozdíl mezi růstem intenzity dopravy a nárůstem vybraných peněz tvoří podle společnosti Kapsch úlevy pro ekologická vozidla splňující nejpřísnější emisní limity. Platí pro ně nižší sazby než pro starší vozidla.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Za deset let se na mýtném v Česku vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
