\"Současný systém podpory exportu vznikl v ČR před více než 20 lety a od té doby nebyl výrazně měněn a přizpůsobován novým požadavkům české ekonomiky. V mnoha ohledech je stávající nastavení neefektivní a nákladné,\" uvádí materiál.
Další z variant je majetková změna ČEB a EGAP, obě instituce by mohly fungovat jako koncern, kdy by pojišťovna mohla udělovat ČEB pokyny týkající se obchodního vedení. Ve hře je také jejich fungování jako majetkově a komerčně neprovázaných institucí.
Další varianta počítá se sloučením ČEB a EGAP do jediné instituce (ECA). \"Klíčovým aspektem pro vznik a budoucí fungování by také byla pozice Evropské komise,\" uvádí dokument. Další možností je zachování současného stavu systému podpory exportu.
O výsledné variantě má rozhodnout analýza, kterou provede pracovní skupina složená ze zástupců všech akcionářských ministerstev. Z krátkodobých opatření se předpokládá, že obě státní instituce budou při řešení některých problémových obchodních případů postupovat společně.
Objem státem podpořeného exportu podle materiálu dosahuje jedno až dvě procenta z celkového objemu ročního exportu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
