Nyní o vzniku STK rozhodují také kraje, které přidělují jednotlivým provozovatelům licence. Nově však krajský úřad bude moci přidělit novou licenci tehdy, pokud je kapacita existujících STK na daném území naplněna jen z 80 procent. Zároveň se mají porovnávat data z registru vozidel a z informačního systému, který data ze stanic technické kontroly shromažďuje.
Nové STK by tak měly vzniknout jen v oblastech, kde je jich nedostatek, například v okolí Prahy. Podle modelových propočtů by se tak počet stanic mohl zvýšit z nynějších zhruba 370 o 15 procent. Podle ministerstva dopravy, které plánovalo razantnější zvýšení počtu STK, však nedojde ani k mírnému navýšení počtu stanic.
Ministerstvo chtělo zvýšením počtu STK posílit konkurenci, a tím snížit ceny za služby těchto stanic. Proti návrhu ale protestovali stávající provozovatelé, podle kterých by rozvolnění pravidel snížilo standard prováděných kontrol.
Novela umožňuje vyřídit registraci vozidla na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. Doposud musejí motoristé chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště nebo sídla firmy.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
