Breyer schválil dohodu, podle níž Volkswagen vynaloží nejméně 1,22 miliardy dolarů (31,2 miliardy Kč) na odškodnění majitelů a na úpravu či odkoupení téměř 80.000 naftových vozů s třílitrovými motory, které umožňují manipulovat s emisními testy. Pokud by regulátoři neschválili plány na úpravu těchto vozů, mohly by se náklady Volkswagenu vyšplhat na více než čtyři miliardy dolarů.
Volkswagen se již dříve dohodl, že v USA vynaloží až deset miliard dolarů na zpětný odkup 475.000 vozů s dvoulitrovými motory. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) předloni v září Volkswagen obvinila, že do naftových vozů instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně 1,2 milionu vozů Škoda.
Soudce rovněž schválil dohodu s německým dodavatelem automobilových součástek Robert Bosch. Ten má zaplatit 327,5 milionu dolarů za urovnání civilních žalob souvisejících s emisním skandálem automobilky Volkswagen.
Bosch byl dodavatelem softwaru, s jehož pomocí Volkswagen manipuloval s testy emisí naftových vozů. Firma nicméně odmítá nařčení, že se na manipulacích vědomě podílela. Ani v dohodě o urovnání žádné pochybení nepřiznala.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
