Možnost zahájení řízení s Českem připustil ministr dopravy Dan Ťok v pondělí, dopis oznamující jeho zahájení ministerstvo obdrželo dnes. Jde o proceduru, kdy Evropská komise v prvním kroku oslovuje členský stát, aby svůj postup vysvětlil, uvedl dnes Neřold. Evropská komise se začala věcí zabývat na základě stížnosti jednoho z konkurenčních poskytovatelů mýtných systémů.
Dodatek k původní smlouvě na správu mýtného systému uzavřelo ministerstvo dopravy loni v srpnu. Dosavadní správce systému v něm dostal možnost spravovat mýtný systém nejdéle do roku 2019 za více než pět miliard korun. Úřad krok obhajuje tím, že na přípravu výběrového řízení nebyl dostatek času. Ministerstvo také nemělo podle smlouvy právo svobodně nakládat s interními daty systému před koncem loňského roku, kdy smlouva s Kapschem vypršela. Tato data ale potřebovalo pro vypsání řádného tendru.
\"Napravili jsme chyby minulých vlád a po letech, kdy s mýtem nikdo nepohnul, vypíšeme v polovině roku technologicky neutrálního výběrové řízení,\" uvedl Ťok. Podle něj loni komise vůči česku zahájila na čtyři desítky takovýchto řízení.
Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Od roku 2019 ministerstvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění sítě silnic první třídy o 900 kilometrů z nynějších zhruba 230 kilometrů. Za deset let se na mýtném v Česku vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
