Pravidelný růst mezd a mzdovou úroveň nad celostátním průměrem umožňuje vysoká produktivita práce v autoprůmyslu a snaha firem o produkci výrobků s vyšší přidanou hodnotou.
\"Zásadní vliv na růst přidané hodnoty ve firmách má každoroční růst počtu zaměstnanců ve výzkumu a vývoji a rostoucí výdaje, které do oblasti výzkumu a vývoje směřují. Právě tyto ukazatele řadí český automobilový průmysl mezi obory s vysokým rozvojovým potenciálem pro další období,\" uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
Počet zaměstnanců ve firmách sdružení loni stoupl o 4,5 procenta na 117.948 osob. Zvýšil se přitom počet pracovníků jak u finálních výrobců, tak i u jejich dodavatelů.
Celková přímá zaměstnanost v automobilovém průmyslu je vyšší než 150.000 lidí, což představuje přibližně tři procenta práceschopného obyvatelstva. Automobilkám zároveň kolem 4000 pracovníků chybí. Po započtení zaměstnanců, kteří pracují i pro další nepřímé subdodavatele a v dalších odvětvích, se na automobilové výrobě podílí téměř 400.000 lidí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
