\"Sbíráme data z jednotlivých krajů. Tak, jak je zatím zmapováno, došlo k nárůstu mezd, ne ale všude a ne, jak jsme si představovali,\" uvedl Pomajbík
Odbory podle něj musí nyní vyjednat kolektivní smlouvy. \"Stávka nemusí být namířena proti krajům, stávka může být proti komukoliv, s kým se nejsme schopni dohodnout, a to mohou být i zaměstnavatelé,\" řekl. \"Nechceme stávkovat, chceme jen vyšší mzdy pro řidiče,\" zdůraznil.
Předseda svazu nyní objíždí jednotlivé kraje. \"Zatím se setkávám s tím, že je deklarována snaha o řešení. Na tahu jsou nyní také zaměstnavatelé,\" uvedl. Podle informací Ústeckého kraje dopravci působící v regionu řidičům mzdy zvýšili. Důvod ke stávce tak podle vedení samosprávy není. \"Minimálně některé odborové organizace si nechaly vše vysvětlit a uznaly, že jsou to věci na dlouhodobá jednání, která se povedou dál,\" řekl Bubeníček.
Stávkový výbor zástupců odborářů tří dopravců v Ústeckém kraji rozhodl, že odvolá stávku a připojí se k ultimátu OSD. \"Doufáme, že po skončení ultimáta 15. 3. 2017 a po předchozích jednáních na té nejvyšší úrovni, kam má OSD lepší přístup, se situace okolo financování navýšení mezd řidičů autobusů ze strany krajů definitivně zlepší a bude zvolen mechanismus, kterým bude možné naplnit záměr vlády ČR,\" uvedl stávkový výbor v dopise jednotlivým střediskům v kraji. Text dopisu má ČTK k dispozici.
Od začátku letošního roku vláda svým nařízením zvýšila minimální mzdy pro řidiče ze 71,60 Kč na hodinu na 98,10 Kč, aniž ale na zvýšení kabinet poskytl peníze z rozpočtu. Řidičům by se rovněž měl zvýšit příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami z 50 korun na hodinu na 88 Kč a nově byl zaveden příplatek 6,60 Kč za hodinu za práci v náročném prostředí.
Šoféři očekávali, že rozdíl v platech oproti loňsku bude několik tisíc, dostali ale většinou řádově několik stovek korun navíc. Příčinou bylo sloučení prémií se základní složkou platu.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
