Na trzích s vysokou informovaností zákazníků a častými přechody od jednoho poskytovatele k druhému často dochází k takzvanému cenovém následování, které není z hlediska soutěžního práva zakázané, ačkoliv vede k podobným cenám.
\"Úřad zahájí správní řízení, pokud získá závažnější indicii zakládající podezření, že k jednotným cenám soutěžitelé dospěli vědomou koordinací svého jednání,\" uvedl Rafaj s tím, že žádný podobný důkaz úřad ani neobdržel, ani nezískal vlastním opakovaným šetřením, ani ve spolupráci se sektorovým regulátorem - Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ).
\"Pokud jde o možnost úřadu aplikovat koncept zneužití dominantního postavení, dle analýz ČTÚ nedisponuje žádný z operátorů dominantním postavením. Při neexistenci dominantního postavení tedy nemůže dojít ani k jeho zneužití,\" uvedl Rafaj.
Úřad podle Rafaje soutěž v oblasti mobilních hlasových a datových služeb nepovažuje za plně fungující, nemůže ale nyní v rámci své působnosti proti operátorům zasáhnout. Bude situaci dál sledovat a analyzovat. Ideálním impulzem pro obnovení soutěžního prostředí by prý byl vstup čtvrtého operátora, případně posílení pozice virtuálních operátorů. Pozitivní dopad úřad očekává i od chystaných legislativních změn.
Vláda ve středu podpořila novelu zákona, která podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) vytvoří tlak na pokles cen mobilních dat. Nyní novela míří do Poslanecké sněmovny. Předpis podle předkladatelů víc chrání spotřebitele, zvyšuje pravomoci ČTÚ a zajistí přechod na digitální televizní vysílání DVB-T2. Operátoři ale tvrdí, že novela ceny pro zákazníky nesníží, protože zvýšení pokut firmám bude působit opačně.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
