Stavební výroba v lednu meziročně klesla o 0,2 procenta, a po očištění o vliv počtu pracovních dnů o 3,4 procenta. Důvodem byl hlavně propad inženýrského stavitelství. \"V meziročním srovnání trpí stále vysokou srovnávací základnou dobíhajících investic financovaných fondy EU na počátku roku 2016,\" sdělil analytik Komerční banky David Kocourek. Podle Jiřího Cihláře z firmy NextFinance k poklesu přispělo i počasí. \"V mrazivém lednu se nikdo příliš nehnal do výstavby a oprav silnic,\" uvedl.
Pozemní stavitelství naopak v lednu posílilo. Přibylo stavebních povolení a staveb bytů, což podle analytiků svědčí o zlepšování výkonnosti celého sektoru. \"Lidé se díky nízké nezaměstnanosti a růstu mezd cítí bohatší, a navíc chtějí využít nízkých úrokových sazeb,\" dodal Cihlář.
Analytici očekávají i růst veřejných zakázek. \"Stavebnictví by letos už opět mělo profitovat z infrastrukturních investic. Vláda na ně v předvolebním roce alokovala slušný objem prostředků, zároveň ale vidíme riziko, že tyto peníze nezvládne utratit. Stavebnictví by tak letos mělo přidat podle našeho odhadu 1,7 procenta,\" sdělil Kocourek. Podle Cihláře bude letošní růst kolem dvou procent. Inženýrské stavitelství, závislé na veřejných zakázkách, se ale bude podle analytika ČSOB Petra Dufka vracet k růstu pomaleji.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
