\"Novela zákona o významné tržní síle dává dobrý základ pro omezení vlivu obchodních řetězců. Chybí ale její důsledné vymáhání ze strany ÚOHS. Musím říci, že ÚOHS nekoná a tento zákon nevymáhá,\" řekl Toman. Rostoucí zisky obchodních řetězců podle Tomana tak platí prvovýrobci, zpracovatelé a spotřebitelé. \"Ke zdražování potravin není nejmenší důvod,\" míní Toman.
Nový zákon o významné tržní síle nabyl účinnosti loni na začátku března. Zákon mimo jiné vyžaduje dodržování 30denní doby splatnosti faktur mezi odběratelem a dodavatelem. Znemožňuje také přenášet na dodavatele obchodní rizika a náklady obchodního řetězce, například ve formě špatného naplánování objemu potravin pro propagační akci.
Většina dodavatelů v loňském průzkumu ministerstva zemědělství uvedla, že situace se po začátku účinnosti zákona o významné tržní síle nezměnila. Osm procent si myslí, že zhoršila vyjednávací pozici u dodavatelů, 11 procent respondentů má dojem, že ji zlepšila. Podle 79 procent dodavatelů maloobchodní řetězce zneužívají své dominantní postavení na trhu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
