Návrh ministerstva nedávno kritizovali soukromí dopravci RegioJet, Leo Express a Arriva. Podle nich je počet nabízených tratí v soutěžích nedostatečný.
Aktuální plán počítá s posunutím soutěže na trati z Liberce do Pardubic o dva roky. Nový dopravce by zde mohl vyjet na přelomu let 2020 a 2021. Byly rovněž vyměněny některé tratě za jiné. Vypadla z něj i část týkající se založení takzvané státní půjčovny vlaků, kterou kritizovalo vedení Českých drah, odbory i část politiků za ČSSD a ANO.
Trasy z Prahy do Ústí nad Labem a Chebu a z Prahy do Děčína byly nahrazeny za jiná elektrifikovaná spojení. Trasy do Ústí nad Labem po levém břehu Labe z plánů liberalizace vypadly proto, že do budoucna mají České dráhy na základě smlouvy s německou stranou zajišťovat na stejné trase mezinárodní expresy do Berlína. Ministerstvo navrhlo vypsat soutěže na trasy z Prahy do Hradce Králové, z Kolína po pravém břehu Labe přes Mělník do Ústí nad Labem a z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod.
Další změnou je návrh na rozdělení trasy z Prahy přes Plzeň na rychlíkovou a mezistátní expresní dopravu. Mezistátní vlaky do Mnichova by až do Plzně nezastavovaly. Naopak pomalejší rychlíky Praha - Klatovy budou zastavovat i v menších stanicích, například v Berouně, Hořovicích nebo v Kařezu.
Podobný koncept rozdělení linky ministerstvo dopravy od loňského prosince prosadilo na trati do Českých Budějovic a dále do Lince. Provoz expresních vlaků do Mnichova, který mají podle ministerstva provozovat České dráhy, vyjde na 178 milionů korun ročně.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
