\"Včera (Ve čtvrtek) jsme měli schůzi, kde jsme rozhodli, že ode dneška vyhlašujeme stávkovou pohotovost. Probrali jsme všechny aspekty dosavadního kolektivního vyjednávání. A došli jsme k závěru, že je to v některých bodech od zaměstnavatele neseriózní a musíme na to nějak reagovat. A nejen tím, že budeme neustále jednat a k ničemu to nevede. Proto jsme zvolili stávkovou pohotovost jako zdvižený prst,\" uvedl Křivánek.
Podle něj jim dal zaměstnavatel určité garance na další roky. Ovšem byly velmi nejasné a mzdu tlačily spíše dolů. Pražští odboráři požadují stejně jako ve Zlíně zvýšení mzdy o 30 korun na hodinu. V hrubé mzdě by to znamenalo asi 5000 korun měsíčně. \"My jsme to zvýšení přitom nepožadovali najednou. Uvědomujeme si, že to není malá částka. Byli jsme ochotni to rozložit do třech časových období, kde by se mzda zvýšila postupně po desetikoruně. Co nám nabízí zaměstnavatel, jsou proti tomu směšné částky. Pokud se příští středu nedomluvíme, budeme zvažovat další kroky. A nevylučujeme stávku,\" dodal Křivánek.
Mzdy v pražském podniku jsou podle Křivánka o málo vyšší než ve Zlíně, v Praze však mají lidé vyšší životní náklady. Jak už dříve uvedl předseda odborářů ze zlínského závodu Vladislav Jandásek, průměrná hrubá mzda v závodu je asi 27.000 korun. V reálu však má většina zaměstnanců firmy 12.000 až 15.000 korun čistého.
Podle Křivánka ze závodu v poslední době řada zaměstnanců odešla. \"Nedostávají přidáno, vládne nejistota, v těch lidech to vůbec nevyvolává nějaký pocit sounáležitosti s firmou. A jsou to převážně lidi, kteří ve firmě pracovali deset nebo i 15 let. A to je špatně, protože učební obor na gumaře vlastně neexistuje,\" uvedl Křivánek.
Mitasu předloni klesl zisk o 14 procent na 952,7 milionu korun. Tržby klesly o osm procent na 8,05 miliardy korun, z toho 7,7 miliardy firma utržila v zahraničí.
Mitas je jedním z předních evropských výrobců zemědělských pneumatik. Loni Mitas coby součást českého gumárenského holdingu ČGS HOLDING koupila švédská skupina Trelleborg. Ve svých výrobních závodech v ČR, Srbsku a v USA firma vyrábí také průmyslové pneumatiky a pneumatiky pro motocykly.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
