\"Růst našeho čistého zisku a konsolidovaných tržeb v roce 2016 byl především dán příznivým vývojem objemu prodejů a míry zastoupení jednotlivých značek při prodejích v České republice a na Slovensku a zároveň příznivým vývojem cen v České republice,\" uvedl předseda představenstva Árpád Könye. Provozní zisk firmy se zvýšil o 8,4 procenta na 3,5 miliardy korun. Tržby v tuzemsku bez spotřební daně a DPH vzrostly o 5,7 procenta na šest miliard Kč.
Objem domácího odbytu stoupl o 3,9 procenta na 9,2 miliardy kusů cigaret, na Slovensku o 0,7 procenta na čtyři miliardy cigaret. Tržní podíl v ČR se zvýšil o 0,2 procentního bodu na 46,1 procenta, na Slovensku o 0,1 procentního bodu na 57,1 procenta. Celkový trh cigaret vzrostl v Česku o 0,1 procenta a na Slovensku o 0,3 procenta klesl.
Könye vidí za nárůstem tržního podílu v ČR se především zvýšení podílu značek Marlboro, L&M a Philip Morris. Značka Marlboro podle něj těžila ze změny designu krabiček červené a zlaté varianty uvedené v roce 2015. \"Pokračující růst značky L&M byl zejména dán úspěšným uvedením varianty L&M Double Forward Purple, cigarety s ochucenou kapslí v rostoucí kategorii cigaret s kapslí uvnitř filtru. Růst značky Philip Morris byl hlavně podpořen pokračujícím úspěchem varianty Philip Morris Original,\" dodal Könye.
Philip Morris ČR je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků. V Česku zaměstnává přes 1000 lidí.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
