\"Druhý blok je aktuálně na padesátiprocentním výkonu a během dnešního dne se dostane na 100 procent,\" řekl Bezděk v 08:30.
Blok číslo dvě byl tento měsíc v provozu jen několik dní, jeho plánovaná půlroční odstávka skončila 18. března. Mimořádně odstaven byl kvůli tomu, aby pracovníci mohli opravit netěsnost ruční drenážní armatury. Jde o potrubí o průměru dva centimetry, které slouží k odvzdušnění systému primárního okruhu. Na bezpečnost provozu bloku neměla netěsnost vliv, uvedl Bezděk.
Druhý blok Dukovan stál předtím půl roku kvůli výměně části jaderného paliva a kvůli rozsáhlým revizím, kontrolám a investicím souvisejícím s přípravami tohoto bloku na další dlouhodobý provoz. Licence u tohoto bloku skončí 10. července. Společnost ČEZ už požádala o vydání nového povolení k jeho provozu. \"Do konce května musí energetici předat Státnímu úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB) aktualizovanou dokumentaci doplněnou o získané údaje a poznatky z nedávno ukončené odstávky bloku,\" uvedl Bezděk.
Dukovany s celkovým instalovaným výkonem 2040 megawattů pokrývají pětinu spotřeby elektřiny v ČR. Minulý rok dodala elektrárna do sítě 11,954 terawatthodiny (TWh) elektřiny. ČEZ potřebuje letos získat nové povolení provozu také pro bloky tři a čtyři, jejichž licence skončí s tímto rokem. Pro dukovanský blok číslo jedna už SÚJB vydal nové povolení loni.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
