Firmy PGNiG, PGE a Energa se loni staly akcionáři PGG, když souhlasily s tím, že pomohou firmě Kompania Weglowa, největšímu těžaři uhlí v Evropské unii. Kompania Weglowa od té doby prošla restrukturalizací a změnila jméno na PGG.
Plynárenská společnost PGNiG přispěje k celkové pomoci částkou 300 milionů zlotých, zatímco firmy PGE a Energa poskytnou každá 100 milionů zlotých.
Ministerstvo energetiky očekává, že PGG za pomoci svých akcionářů převezme menšího konkurenta KHW, který se potýká s problémy. V listopadu přitom úřad uvedl, že nebude potřeba, aby energetické firmy vynakládaly další peníze za doly. KHW potřebuje k přežití asi jednu miliardu zlotých a Polsko uvedlo, že pokud se do konce prvního čtvrtletí neuskuteční fúze obou uhelných firem, KHW hrozí kolaps.
Zatím není jasné, zda majitelé dluhopisů KHW souhlasili s přeměnou části dluhu firmy na akcie, jak plánovala vláda.
Vládnoucí strana Právo a Spravedlnost (PiS) uvedla, že uhlí zůstane ještě roky hlavním zdrojem energie pro Polsko. Strana vyhrála v roce 2015 parlamentní volby částečně i díky slibům, že zachrání uhelný průmysl a ochrání pracovní místa.
Restrukturalizaci uhelných dolů dostaly na starosti hlavně státem vlastněné firmy s akciemi na burze, jako je PGNiG, PGE a Energa, které mají hotovost. I tyto firmy však mají vlastní problémy, mimo jiné je trápí pokles cen elektřiny a růst nákladů na emise oxidu uhličitého. Soukromí investoři v odvětví kvůli tomu začali některé záchranné plány vlády kritizovat.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
