Ani ministerstvo dopravy, které návrh zpracovalo, není jeho bezvýhradným zastáncem. \"Já za hnutí ANO, za které sedím na ministerstvu dopravy, bych také nerozšiřoval mýto,\" uvedl začátkem února po jednání se zástupci Svazu průmyslu a dopravy Ťok. Zastavit plánované rozšiřování mýta ale tehdy odmítl s tím, že jde o kompromis dohodnutý ve vládní koalici.
Podle informací ČTK vystupovaly proti rozšíření mýta v poslední době zejména Karlovarský, Moravskoslezský a Jihočeský kraj.
Plán na rozšiřování mýta vyplýval z loňského usnesení vlády, které ministerstvu nařídilo vypracovat strategii na zapojení alespoň 850 kilometrů silnic první třídy do systému elektronického mýta. Jeho prostřednictvím se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.
Jednotný celostátní mikrovlnný systém podobně jako v Česku funguje v pásu zemí od Itálie, přes Rakousko, Polsko a Bělorusko. Naopak satelitní systém využívají Německo, Slovenko, Maďarsko a částečně Belgie, která jej kombinuje s mikrovlnou variantou.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
