Konsorcium sdělilo, že důl Jänschwalde ukončí těžbu v roce 2023. Tamní elektrárna bude fungovat dalších osm až deset let a surovinu jí budou dodávat jiné doly.
Plány na rozvoj dalšího východobraniborského dolu Nochten konsorcium rovněž omezí. O budoucnosti dalších dolů koupených od Vattenfallu rozhodne do roku 2020. Konsorcium uvedlo, že německá vláda \"chce evidentně dosáhnout svých cílů na poli klimatu na úkor hnědého uhlí\".
EPH s PPFI loni v září dokončily nákup německých hnědouhelných aktiv od Vattenfallu a převedly je do nové společnosti s více než 8000 zaměstnanců, která má být druhým největším uhelným těžařem v Německu. Jejími součástmi jsou doly Jänschwalde, Welzow-Jih, Nochten a Reichwalde, dále elektrárny Jänschwalde, Schwarze Pumpe, Boxberg a jeden blok zařízení v Lippendorfu.
Německo chce do budoucna svou energetiku založit na obnovitelných zdrojích, které by měly v roce 2035 pokrývat 55 až 60 procent tamní celkové spotřeby elektřiny. Výroba elektřiny z uhlí by se tak měla postupně omezovat. Zástupci EPH loni uvedli, že hnědé uhlí má v Německu možnost úspěšně přispět k rychle se měnícímu energetickému mixu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
