\"Spolu s Asociací krajů, s paní předsedkyní Janou Vildumetzovou, chceme dát jasné stanovisko krajů a firem. Kraje peníze (na zvýšení mezd šoférů) daly a firmy je vyplatily a my řekneme jasné stanovisko na stávku, \" uvedl Hanák. Podle něj šance stávce zabránit stále existuje, pokud by se například ke krajům a dopravcům připojil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), nebo případně vláda včetně ministerstva práce jako garant původní dohody o navyšování mezd.
Řidiči linkových autobusů proti nízkým mzdám protestují od října 2015. V současnosti kritizují přístup některých krajů k vládnímu nařízení o navýšení nejnižší mzdy pro šoféry autobusů.
Silnou podporu má stávka v Jihomoravském a Ústeckém kraji, o rozsahu i podobě stávky bude ale jasno až v úterý. Naopak řidiči hlavních dopravců v Pardubickém kraji, společnostech Arriva Východní Čechy a ČSAD Ústí nad Orlicí už dříve oznámili, že se stávky nezúčastní.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
