\"Většina slušných řidičů v omezeních nehazarduje, jede povolenou osmdesátikilometrovou rychlostí a modernizovaným úsekem projede bez problémů. Tu hrstku pirátů silnic, která ale způsobuje tragické nehody a dopravní komplikace, musíme spolu s policií a příslušnou obcí řešící přestupky umravňovat,\" uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
S úsekovým měřením začalo ministerstvo v úseku nedaleko Brna loni. Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky 150.000 šoférů, podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu.
Kromě uvedeného úseku by během roku měly přibýt další měřicí systémy na uzavírkách na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce, uvedlo ministerstvo. Kdy budou kamery skutečně nasazeny, zatím není jasné. Bude záležet na tom, jak dopadnou soutěže vyhlášené Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) na tato zařízení.
Kamery pro úsekové měření umí po projetí automobilu celým měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Systémy ministerstvo dopravy dlouhodobě plánuje nasazovat na opravované úseky dálnice D1. Provoz na volných částech dálnice úřad permanentním systémem kontrolovat neplánuje.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
