Firma na sebe loni podala insolvenční návrh. Podle něj přišla o příjmy kvůli ukončení smluv o prodeji a opravách aut značek Jaguar, Land Rover, Cadillac a Corvette. Nepodařilo se jí poté najít investora, který by její reference a kontakty na dovozce a zákazníky využil. Soud nyní podle E15.cz poslal A. Charouz Motors do konkurzu.
Věřitelé mají nyní dva měsíce na přihlášení pohledávek. Hlavními věřiteli firmy jsou podle insolvenčního návrhu finanční úřad a Česká správa sociálního zabezpečení, kterým společnost dluží dohromady asi 25 milionů.
Zakladatel firmy a bývalý automobilový závodník Antonín Charouz odešel z A. Charouz Motors v roce 2015, když se jeho skupině přestalo dařit. Do firmy pak podle médií vstoupil podnikatel Petr Speychal. Charouze se Speychalem podle médií v roce 2014 vyslýchala policie v souvislosti s razií týkající se krácení daní, obviněni však nebyli.
Oficiálně firmu A. Charouz Motors vlastní přes řetěz dalších společností londýnská firma Hanbury Finance Limited s akciemi na jméno. Jako ředitel Hanbury Finance Limited je v obchodním rejstříku uveden Štěpán Sádecký, který figuruje v dalších 14 firmách, včetně zkrachovalé ČKD Praha DIZ, kterou Speychal do loňska vedl. Sádecký byl také členem představenstva PA Export (někdejšího Škodaexportu), který skončil v konkurzu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
